roadtrip till Kelowna

Hey,

Så min önskan besannades när Trev kom hem och berättade att han var ledig på fredagen istället för torsdagen. Hans mormor och morfar skulle ringa tillbaka och säga om vi fick övernatta där, Trev glömde mobilen hemma så jag fick svara när Bill ringde... vilket var lite läskigt. Han fattade inte att det var jag först eftersom jag är den enda här (bortsett från Trev) som kan säga mitt namn. Mestadels kallas jag Mallenn och Malynn... hehe. Han sa att vi var välkomna att hälsa på hos dem och frågade hur det går för mig att bo i en storstad.
På fredag morgon packade vi, åt frukost och körde för att tanka och lite sånt, vi blev rätt försenade men kom till slut till motorvägen bort från Vancouver. Vi stannade vid ett ställe för att tanka på vägen dit, macken var omringad av berg klädda i dimma. När det var dags för lunch kom vi till en riktigt läskig stad, ni vet i amerikanska filmer där stan är så liten att de märker när en främling kommer, alla ser misstänksamma ut och glor på en - där var vi! När Trev bromsade vid ett övergångsställe där en uteliggare gick blev vi faktiskt morrade på... ? Han fräste i alla fall men istället för att säga "Se er för idioter!" eller något liknande valde han att göra ett djuriskt läte av något slag. Vi blev lätt chockade men kom över det.
   Vi åt på Subway, ett av mina favoritställen där man kan få snabbmat och jag fick två stora kakor med. På vägen till Kelowna hade vi allsång, jag läste högt ur en typisk "tjejbok" som ledde till många skratt och vi pratade bara. Det var väldigt roligt och utomordentligt skönt att komma bort ifrån storstaden och se mer natur.
Vi kom fram sent på eftermiddagen och Bill kom ut precis när vi anlände för hans vän skulle precis åka. Han presenterade mig för sin vän och sa "This is Mallenn, she is Trevor´s special friend" :)
Vi kom in och Bev (mormor) kramade om oss och sa åt oss att stiga på. Vi satt i soffan en lång stund och pratade. Det var mysigt, deras hus är så vackert! Sedan åt vi middag och efter det körde vi för att hyra "Sherlock Holmes". Vi gosade ner oss i soffan i ett lång rum de har på ovanvåningen och tittade på filmen och åt popcorn.
När vi bar upp väskorna förresten så sa Trev att han bara skulle bära upp väskorna till gästrummet och hans gamla rum. (För er som inte vet så fick jag och Trev inte sova tillsammans förra gången jag hälsade på vilket var i våras). Bev sa att det inte behövdes för vi bor tillsammans så då kan vi lika gärna sova tillsammans. Medan vi gick uppför trappan med finurliga leenden på läpparna ropade hon: "But that doesn´t mean that I have to like it!"

På lördagen gick Trev upp vid 7.00 för att följa med Bev och köpa ljusdekorationer till huset. Jag sov vidare till 9.30 i världens gosigaste säng. Jag hörde Trevs röst på våningen under och började sakna honom, så jag gick upp, gjorde morgonritualen och medan jag sminkade mig kom min prins upp för att stjäla några kyssar innan vi gick ner. Han hade gjort frukost till mig, rostat bröd med ägg på. Efter det pratade jag lite med familjen, dock inte så länge som jag velat för vi hade massa planer för dagen. Vi körde iväg för att gå en promenad men det var för kallt så vi åkte upp till en vingård och gick omkring bland rankorna och den fina byggnaden. Vi kom hem och åt lunch, sedan åkte vi för att träffa Trevs vän Rachel så vi pratade med henne i cirka 45 minuter, sedan åkte vi till Trevs gamla jobb för att träffa Max och Nathan som var jättetrevliga. Det blev lite shopping i gallerian och sedan åkte vi hem för att fixa oss inför middagen. Vi åkte till Boston Pizza och mötte upp med Brittany och Tyrell. Vi pratade och åt gott i delen där de har bar och tv som naturligtvis visar hockeymatcher. Efter att Trev och Tyrell samarbetat med att ge mig en magplågande skrattattack var vi mätta och glada så vi gick ut och pratade en stund till innan vi skildes åt. Trev och jag åkte och köpte choklad, sedan åkte vi hem och tittade färdigt på Sherlock Holmes. Sedan gosade vi ner oss i sängen och Trev berättade roliga historier från när han var liten. Efter en lång pratstund somnade jag i hans famn och sov jättegott.

Söndagmorgon vaknade jag och Trev samtidigt och drog oss i en halvtimme innan vi började packa inför färden hem. Vi kom ner och Bev hade gjort fattiga riddare. Vi åt frukost och sedan gick vi ut till havet som är precis utanför deras hus. Vi försökte putta i varandra i vattnet, fast det var mest Trev som kastade runt mig. Vi sa sedan hejdå till Bev och Bill och tackade för att vi fick komma och hälsa på. Jag tycker verkligen om det området de bor i. Vi körde och tankade och sedan bar det av hemåt, resan var ungefär densamma som resan dit bortsett från en tät dimma som lagt sig i ett tjockt lager över vägen. Vi kom hem strax innan fyra på eftermiddagen.

Det var en välbehövd resa och det var väldigt uppfriskande att göra något annorlunda. Jag kan lätt säga att det är en av de bästa helgerna hittills här i Kanada. Men nu har jag skrivit alldeles för länge, dina ögon måste vara trötta så jag låter de vila på några bilder.



Utsikten från där vi fyllde på bensin, halvvägs till Kelowna.



Vi närmar oss snön.



SNÖ!



Snön försvann och ersattes av en mer ökenliknande natur. På vägen hem såg vi t o m. en såndär kvistboll man ser i gamla Wetern-filmer som rullar förbi :)



Utsikten var så vacker.



Vingården.



Vingården.



Vingården.



Vingården.



Beverly och Bills hus med julbelysning (alla har börjat pynta husen i Kanada nu).



Gästrummet där vi sov.



Stranden på baksidan av huset.



Stranden.



Trev kastar macka ♥



Dimman på väg hem.

Det var alla bilder för denna gången, jag har filmer också men ni får vänta på dem :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, det lät riktigt läskigt med den lilla staden haha och det lät roligt att du fick se en kvistboll! Det är ju sånt man bara ser på film... i allafall jag ^^ Det lät som att ni hade en riktigt mysig helg.

2010-11-15 @ 09:05:25
URL: http://chocolatejennie.blogg.se/
Postat av: jenny

JAG ÄLSKAR KVISTBOLLARNA SOM FINNS I FILMERNA ! :D:D

2010-11-15 @ 20:00:20
URL: http://jeennyyy.webblogg.se/
Postat av: jenny

FILMER *

2010-11-15 @ 20:00:36
URL: http://jeennyyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0