another monday morning.

Hey,

Nu ska jag berätta om min helg...

Lördag: Trevor och jag gick för att spela basket efter frukosten där jag förlorade, jag har mist min talang. Filmer jag lade upp på bloggen innan är från min förlust i gympasalen.
Sedan gick vi till banken för att fixa ett bankkort till mig, så nu har vi ett gemensamt konto och jag har mitt eget kort. Det känns ganska stort men det är roligt. Efter det åkte vi till Metrotown för lite julshopping, jag prövande fryst youghurt för första gången med mintchokladsmak vilket var väldigt gott. Vi tittade på plastgranar för vi får inte ha riktiga i lägenheten och vi tittade på julgranskulor och glitter. Jag gjorde en chockerande upptäckt bland träden - de hade en låtsas palm med julgransljus i! Vem i hela friden skulle vilja ha ett palmträd som julgran i Kanada?! Hur som helst så hade de juldekorationer över hela gallerian och tomten hade sin egen lya där barn kan bli fotograferade i hans knä. Vi gick till en bokhandel där vi stannade ett tag, jag gillade verkligen den affären. Sedan var det dags att åka hem för mina fötter gjorde ont, Trev lyfte upp mig och bar mig till bilen trots att jag sa att jag kan gå själv... trots att jag älskar när han bär mig. Vi kom hem och åt tacos.
Och förresten! Trev berättade en helt galen sak! Här i Kanada har de igelkottar som husdjur!!! De har igelkottar i hamsterburar och till och med hjul till dem att springa i! Erkänn onaturligt? Jag trodde han skämtade med mig först.
Söndag: Vi gick upp tidigt och tog Skytrain till stan för att gå till en marknad. Marknaden var ganska skabbig men jag gjorde ett fynd i alla fall: en tavla i renässans- stil! Den är magisk och underbar! Sedan åkte vi hem och jag bakade kladdkaka med tryffel för vi skulle ha middagsgäster. Sedan lagade jag couscous med champinjonsås och wokade grönsaker medan Trev grillade kyckling. Sedan kom Gord, Kara och Rory. Vi åt och Gord gav oss många komplimanger för maten sedan spelade i ett roligt spel där man fick göra lite charader och allt möjligt. Jag blev väldans sur när jag och Gord (som var i motsatta lag) skulle iscensätta en flygande ekorre, jag gjorde väldigt detaljerade rörelser medan Gord viftade med armarna och Kara gissade rätt två sekunder innan Trev gjorde det. Men roligt var det! Sedan blev det efterrätt som också gillades, sedan skulle de åka hem.
Det var en lyckad och trevlig kväll.

Nu kommer det lite bilder...



Såhär ser vårt sovrum ut när vi ska nana :)



Snö på taket!



De knasiga palmerna :O



Granar



Juldekorationer



Juldekorationer



Min tavla!



Igelkott som husdjur :O



Igelkotthjul

Det var allt för denna gången, ha det toppen!

Kommentarer
Postat av: jenny

Haha , jag med ^^

Aa det får vi göra ;D

2010-11-22 @ 21:58:10
URL: http://jeennyyy.webblogg.se/
Postat av: sofie

Svar: över 40?! det är fan sjukt. över 40och så snygg, shit!

2010-11-22 @ 22:42:55
URL: http://soofiiiiiiiiiiiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0