Trip To Canada - planeringen!

Idag lider jag av blixtrande huvudvärk och stannade därför hemma från skolan, i brist på ork att göra något vettigt tänkte jag att jag skulle berätta om mina och Trevors planer inför min resa dit. Jag anländer på eftermiddagen söndagen den 28:e Mars, kanadensisk tid.
Denna veckan har vi pratat om vad vi ska hitta på, de första dagarna ska vi bo hos hans pappa i Vancouver, där ska vi fira Alla hjärtans dag i efterhand, jag tror vi bestämde att gå på "fancy dinner" så jag får skäl att använda min cocktailklänning igen. Plötsligt när vi planerar allt vi ska göra och när vi planerar vår framtid känner jag mig vuxen. Jag ÄR vuxen, men jag känner mig precis som jag alltid gjort. Känslan av att vara i en romantisk amerikansk film får mig också att känna mig vuxen, aldrig trodde jag att jag skulle höra min pojkvän säga "I´ll make reservations". Tanken på vart min framtid är på väg gör mig nästan berusat lycklig.
Hur som helst så ska vi köra till Trevors hem i Kelowna innan vi beger oss mot vår roadtrip! Trev har planerat resan: först ska vi köra till Banff och dagen efter kör vi till Jasper som är en sorts Nationalpark med den vackraste utsikten i Kanada. Igår planerade vi vilka hotell vi ska bo på och valde Red Carpet Inn i Banff och Miette Hot Springs Resort där vi ska bada i varma källor och betrakta de vackra bergen i orten.

     

Här är bilder från Red Carpet Inn, jag kunde inte gå in på de stora bilderna men man får i alla fall en skymt av hur det kommer vara.
Om du har lust att se hemsidan kan du gå in på:
http://www.expedia.ca/pub/agent.dll/qscr=dspv/nojs=1/htid=1115246/crti=2/hotel-information


          

Här är bilder från Miette Hot Springs Resort, hemsidan har en jättefin bild som visar byggnaden och bergen bakom http://www.mhresort.com/

Både jag och Trev längtar ihjäl oss till resan, det ska bli romantiskt och underbart, bara vi två, ingen annan.

När vi kommer tillbaks vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, den 8:e april ska vi fira min födelsedag och ha en picknick antingen i parken eller en plats Trev känner till med vacker utsikt över staden och bergen om jag inte minns fel.
Så långt har vi hunnit i planeringen och det är 23 dagar kvar tills jag flyger mer än metaforiskt! Jag längtar med iver på att dagarna ska flyta på så fort som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0