STUDENTEN 4 juni 2010

Hey,

Nu är det över, trots att jag inte kan förstå det. Tre år har flugit förbi och nu är de helt plötsligt över. Jag gick upp klockan 4.30 för att göra mig iordning. Vid 6.30 var det en trevlig champagnefrukost hemma hos Felicia. Sedan bar det iväg mot skolan där vi blev fotograferade. Vi åt en väldigt god middag och efterrätt och lyssnade på tal till olika lärare och klasser. PH ombads att sjunga låten han skrivit, "God morgon lilla ängel" och det var när han sjöng som nostalgivågen sköljde över mig. Mina ögon tårades men jag tvingade tillbaks dem. Jag kommer verkligen sakna honom. Efter det tog vi bussen in till Stadsbion där vi fick våra betyg och en ros av Henrik och rektorn. Folk uppträdde, bland annat vi med en omskriven klassiker, folk fick stipendier och lärarna sjöng. När jag såg alla lärare på scenen brast det, dessa underbara människor skulle inte längre vara en del av min vardag, dessa människor som lärt mig så mycket om världen och livet skulle nu bli ett avslutat kapitel i mitt liv. Det var helt plötsligt dags att springa ut med varsin ballong, vi var sist, "Design 07!" skrek PH och bara några sekunder senare stod jag på scenen utomhus och släppte min ballong. Jag fick syn på mamma och gick till henne, min hals fylldes på med blommor och nallar innan jag letade upp Sanna och Alex för att gå till vagnen. Högtalarna var uppsatta, ballongerna hängde längs stängerna och allt var precis som det skulle vara. Då kom lyckoruset, jag släppte sorgen och dansade loss till musiken. Vi åkte rundan och massa människor var samlade på gatorna för att se på alla studenter. Jag kastade några slängkyssar till totala främlingar och visslade i pipan. När färden var över var det dags att ta farväl av mina fantastiska vänner. Sanna och Alex, tack för dessa år tillsammans, ni har förgyllt varje dag sedan vi blev vänner 2007. Ni är bäst. Sedan åkte vi hem, gästerna kom på kvällen, bland annat Jennie och Wiktor som kom och överraskade mig :) Det var en väldigt trevlig kväll.
Jag vill tillägga att Design 07 är också bäst, jag är så glad att jag fick tillbringa gymnasietiden med er! Ni och lärarna tillsammans med min kanadensare har fått mig att utvecklas till den person jag vill vara. Tack för allt. Det finns så mycket jag vill säga men jag kan inte få ut det men ni alla är uppskattade, väldigt uppskattade!

Här kommer lite bilder från studenten



Scenen och våra ballonger

 

Jag kramar rektorn, Design 07 på scenen ♥



Design 07 på champagnefrukosten



Jag efter utsläpptet



Sanna och jag ♥



Jag, i bilen på väg hem.


Det kommer förhoppningsvis fler bilder sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0