Summer of 2010

Hey,

Den 29:e juli åkte vi husbilen till Gränna. Först åkte vi över till Visingsö och åt lunch, efter det tittade vi på Visingsborgs slott. Vi tittade på några målningar och var i en liten butik. Sedan åkte vi tillbaka till Gränna och köpte polkagrisar och glass.







Den 31 juli tog vi bussen tidigt från Slöinge för att åka till Stockholm. Under bussresan lyssnade vi på musik, pratade och sov. Det var en lång resa men den var mysig, att titta ut genom rutan och se på världen som spelades upp för en. Vi kom fram sent på eftermiddagen och gick på kryssningen Cinderella. De som arbetade där stod och välkomnade oss i sina uniformer och vi blev fotade. Inredningen kändes lyxig och kryssningen var enorm. Vi åt buffé och undersökte våra hytter. Efter middagen fräschade vi upp oss på rummet och gick sedan till tax free- butiken och luktade på parfymerna. Sedan gick vi upp på soldäcket och tittade på den vackra utsikten, Trevor höll om mig, den varma vinden smekte oss och vi såg ut över den värld som väntar oss. Världen vi gör oss redo för. Vi stod där tills det blev för kallt och satte oss sedan vid ett stort fönster och tittade ut istället. Efter det gick vi på upptäcksfärd och tittade på en trollkarl som uppträdde för barnen, vi gick in på en mysig pub med en band som spelade och efter det gick vi till kareokebaren, Trev beställde strawberry daquiri till mig som var jättegod och vi sjöng med till musiken precis som alla andra. Efter att ha gapat till "What a feeling" gick vi till hytten, nöjda för dagen. Dagen efter var inte fullt så rolig, jag blev sjuk och var sängliggande hela dagen, vi tror det berodde på äppeljuicen som frestade på min mage. Så det var skönt att komma hem på kvällen. Men det var verkligen en upplevelse att åka på den kryssningen och jag hoppas jag får uppleva det fler gånger.



















Annars har vi mest varit på stranden och stojat...














Kommentarer
Postat av: Linnéa

Härliga bilder!

2010-08-10 @ 15:47:39
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0