Två underbara veckor i Kanada...

Hey,

Nu är jag hemma i Sverige igen, efter två helt underbara veckor i Kanada med mitt livs kärlek. Jag har skrivit inlägg medan jag var där men tänkte att jag skulle gå igenom de två veckorna när jag kommit hem. Jag har några bilder att lägga upp också. Så här såg min resa ut...

Söndagen den 28 mars:
Jag gick upp tidigt på morgonen och gjorde de sista förberedelserna innan jag skulle åka mot flygplatsen i Göteborg. Jag var yrvaken, lycklig och nervös. Vi körde dit och fick mitt boardingpass till Frankfurt. Jag kramade hela familjen och gick sedan mot min gate. Det var första gången jag flög men jag var inte rädd. Det var vackert där uppe ovanför molnen. Jag kom till Frankfurt, tyskarna var inte särskilt trevliga men jag hittade till nästa flyg mot Montreal ändå. Den långa flighten, cirka 9 timmar lång. Jag hade min vanliga tur att hamna bredvid skrikande barn vilket resulterade i huvudvärk. Jag fick lida igenom alla de timmarna och var sedan framme. Men flyget var försenat, så jag fick ta ett flyg extra istället för att åka direkt till Vancouver som planerat. Detta skulle ta 5 timmar till. Trev visste inte om detta, jag hade inte fått hans nummer och kunde ändå inte kontakta honom. Så jag flög nu till Ottawa i ett litet plan. jag var nervös och orolig att han inte skulle vara kvar när jag kom fram. Jag kom till Ottawa och skulle nu till Vancouver. De timmarna gick ganska snabbt för jag satt jämte en man, Sheldon, som jag kunde prata med. Jag kom fram, mådde uselt och var darrig. Jag gick för att hämta mitt bagage och tittade nervöst ut över den väntande folksamlingen. Tänk så kommer han inte! Plötsligt såg jag en figur längre bort som verkade bekant. Jag var inte säker på att det var han men jag blev ändå helt uppspelt. Han gick iväg och jag fortsatte att titta efter min resväska. När jag väl fick tag på den gick jag åt samma håll som Trev gått. Längre bort såg jag honom sitta på en bänk och pilla med sin mobil. Han hörde inte att jag gick mot honom trots att det enda som hördes var mina fotsteg. När var var cirka en meter ifrån honom tittade han upp. Jag log. Han utbrast "Oh my god!" och omfamnade mig. Jag kramade honom hårt och vi höll om varandra i flera minuter och log och fnittrade. Efter tre månader var jag i hans armar igen. Jag kände adrenalinet i kroppen. "Let´s get out of here." sa han och vi åkte i rulltrappan mot utgången, med hans arm runt min midja. Vi körde till hans pappas lägenhet i Port Moody. När vi kom fram till dörren lyfte han upp mig och bar mig in till soffan där han hjälpte mig av med jacka och skor. Vi var rätt trötta efter all väntan och gick och lade oss. Äntligen fick jag somna i hans famn.

Måndagen den 29 mars:
Vi vaknade tillsammans för första gången på länge och gick till affären för att köpa mat. Vi stannade utanför en bilverkstad för att hälsa på Trevs kompis Jesse och sedan stack vi till gallerian. Planmaten hade gjort min mage konstig att jag bara vek mig på mitten så vi körde till lägenheten igen. Trev bar mig från parkeringshuset, till hissen, till lägenheten, till sängen, mitt lilla muskelberg, och sedan fick jag ligga där och vila. Vi fick ställa in middagen på Crime Lab restaurant, vilket inte var särskilt roligt. Senare på kvällen gick vi till en glassbar och jag fick chokladglass.

Tisdagen den 30 mars:
Vår dag, 3 månader har vi varit tillsammans. De underbaraste och mest magiska månaderna i mitt liv. Vi åt frukost och gjorde oss redo för en shoppingdag i USA. Vi körde till gränsen mellan Kanada och USA och jag fick fylla i papper. Killen granskade mig och bilden på mitt pass men vi klarade oss. Vi körde sedan genom fin utsikt mot Seattle. När vi kom fram käkade vi på Subway, det var riktigt gott. Sedan började shoppingen. Där träffade vi även Trevs familj. Jag fick två linnen från Calvin Klein och ett linne från MAX rave av Trev som tidig födelsedagspresent. Efter flera timmar körde vi tillbaks, åkte till hans familjs hus, matade Chester (hans folkrädda katt) sedan åkte vi och köpte pizzagrejer till kvällsmat.

Onsdagen den 31 mars:
Vi städade upp i lägenheten och packade inför färden mot hans hem i Kelowna. Vi lämnade av nycklarna till lägenheten och stannade snabbt hos Trevs kompis Miranda för att säga hej. Hon var jättetrevlig. Sedan körde vi i tre timmar mot Kelowna. Där fick jag se alla fina bergen för första gången. När vi kom fram möttes vi av hans mormor och morfar som hälsade oss välkomna. Efter det var det middag som gällde. På kvällen målade vi påskägg - mysigt!

Torsdagen den 1 april:
Första dagen på vår roadtrip till Banff och Jasper. Körningen tog 6 timmar, vi stannade och åt på Tim Hortons, vi sjöng högt och tydligt till musiken vi hade med oss. På kvällen kom vi fram till hotellet Red Carpet Inn. Vi beställde grekisk mat och gick och hämtade den. Vi köpte cider och hade myspys i den enorma sängen framför "Far and Away". Efter det satte vi oss i hotellets hot tub i några minuter.

Fredagen den 2 april:
Andra dagen var vi på väg mot Jasper men innan vi begav oss körde vi till Hot springs och badade en stund. Det var inte så stort och fint som man trodde men det var ändå vacker utsikt över bergen. Sedan stack vi till affären för att köpa något att knapra på i de tre timmar nästa färd skulle ta. Vi kom fram, checkade in och kom till ett sött hotellrum med bättre badkar än det vi tidigare haft (dagen innan gjorde vi en sjö på badrumsgolvet). Vi gick till hotellets restaurang, åt god och mäktig mat och fick en puss på kinden några gånger. Till efterrätt gick vi och köpte glass och jag tror vi hade kuddkrig efter det.

Lördagen den 3 april:
Vi körde tillbaks till Kelowna vilket tog hela dagen men det gick ingen nöd på oss, allt vi behövde fanns där i bilen, nämligen varandra. När vi kom hem hade Bill och Bev (morföräldrarna) middagsgäster så vi sprang till badrummet och fräschade upp oss innan vi gick ner och åt.

Söndagen den 4 april:
Vi gick upp tidigt för att gå till kyrkan, när Trev flyttade till Kelowna fick han polare som är väldigt kristna så han gör de sällskap i kyrkan varje söndag. Vi kom dit och jag fick hälsa på några av hans vänner. Snacka om att människorna där är kyska, vi kunde inte ens hålla handen när vi gick in (?!)
Det var inte som gudstjänsterna i Sverige, pastorn hade vanliga kläder, det var modern musik, alla stod upp nästan hela tiden och sträckte ut händerna i någon sorts dyrkan. Det är mer högtidligt i Sverige. Det var verkligen inte min grej men nu vet jag hur det är där i alla fall.  Senare satt vi på stranden vid huset och höll om varandra sedan jagade han mig runt trädet tills han väl fick fast mig och snurrade runt mig i hans famn. Jag kommer inte ihåg vad vi mer hittade på... jag blandar ihop dagarna. Men jag tror att vi åkte och hyrde en film och gosade i soffan medan han berättade för mig om varför bit för bit av mig var så bra. 

Måndagen den 5 april:
Vi åkte för att shoppa på gallerian i Kelowna och träffade Trevs kompis Brittany, hon är min favorit än så länge, min typ av tjej. jag köpte ett nattlinne och annat som jag säkert redan räknat upp. Efter flera timmar åkte vi till Trevs jobb där jag fick träffa Rachel och Cam sedan stack vi hem och käkade.

Tisdagen den 6 april:
Jag kanske blandar ihop datumen men jag tror det var på kvällen den 5:e som vi körde tillbaks till Vancouver för att bo hos hans pappa i lägenheten. Den kvällen var galen! Den 6:e fick vi inte särskilt mycket gjort. Vi hyrde "Shakespeare in love" tror jag.

Onsdagen den 7 april:
Vi shoppade i Metrotown! Provinsens största galleria! Det var jättemysigt!!! Trev köpte en het skjorta som moi fick välja ut. Älskar att han vill ha hjälp att köpa kläder och att han vill veta vad jag tycker. Efter all shopping insisterade jag på att få bjuda honom på pizza efter allt han betalt och gjort för mig och efter en lång stund gick han med på det. Vi köpte en Garden Veggie pizza och åt upp den i lägenheten medan vi tittade på sport, om du gissar rätt på vilken sport blir jag inte impad för det är sååå typiskt :)
Senare på kvällen gjorde vi oss iordning för att gå på bio, vi såg på "Hot tub time machine", helt galen film men den var rolig. Efter det körde vi till en plats där man kan se utsikten över Vancouver, vi märkte att det var alla kåta tonåringars mötesplats, flera bilar stod där mitt i natten med immiga rutor. Haha!

Torsdagen den 8 april:
Happy Birthday to me! Trev hade alarmet på och sa att vi måste gå upp. Jag tog en dusch medan han fixade frukost åt mig. När jag kom ut i köket fanns min bagel och smoothie där precis som de gjort alla andra dagar, men tillsammans med en röd ros och en romantisk dikt. Han sa att jag hade 30 minuter på mig att bli färdig. Vi körde till någon form av salong och han sa mitt namn till receptionisten. Jag såg frisörer på ena sidan och stylister på andra och blev nervös. Trev hade sitt oemotståndliga och busiga leende på läpparna. Receptionisten sa att mitt bad snart var klart. Trev log ännu mer. Sedan kom en kvinna och hämtade mig och Trev gick efter att ha sagt "Enjoy yourself." Så jag följde efter kvinnan till ett rum där hon sa att jag kunde byta om till en vit morgonrock och flipflops. När jag var klar följde jag med henne till ett annat rum. När jag kom in hörde jag lugn musik, klassisk musik som man fascineras av att en människa faktiskt kunnat skapa. Rummet hade olika struktur och skulle hänvisa till naturen. På väggarna hade man målat träd och löv tillsammans med grekiska statyer. I taket var det en äggformad upphöjning med en ängel ditmålad. Vid sidorna av badkaret var det en skål med frukt, blomblad och levande ljus. Jag lade mig i det mörka vattnet, det var någon form av chokladbad <3
Vattnet bubblade, det var varmt och skönt och jag bara låg där och slappnade av. Efter en stund fick jag ta en dusch och sedan kom jag tillbaks i rummet jag bytt om i där jag nu skulle få en massage. Jag lade mig på bordet och hon masserade mina ben med en olja, mina armar, händer och mitt bröst. Ni fattar inte hur himmelskt skönt det var! Sedan fick jag vända mig om och hon masserade baksidan av benen, ryggen och axlarna. Jag bara låg och njöt och tänkte "Shit vad Trev måste älska mig!" När det var klart fick jag klä på mig igen och möttes av Trevs leende igen när jag kom ut.
Efter det gick vi till affären och köpte grejer till picknick inomhus. Det var för kallt för att vara ute. Så vi lade en filt på mattan i solskenet som kom genom det stora fönstret. Vi åt frukt, tacochips, frallor och pizzaliknande grejer. Jättemysigt! Efter vi ätit lade vi oss jämte varandra i solen och somnade.
På kvällen klädde vi upp oss, han hade vit skjorta och slips och jag hade min svarta cocktailklänning. Vi åkte till en restaurang kallad The Keg och åt middag. Maten var gudomlig! Trev tog min hand och sa att han önskade han kunde göra mer för mig och att jag förtjänade allt han gjort för mig än så länge. "Happy birthday baby" jag älskar hans romantiska tal! Jag tror mitt hjärta ska explodera varje gång han gör det. Sedan åkte vi till Mirandas hus och mötte henne och en kille, minns inte hans namn. De följde med till lägenheten och sedan kom Jesse och Tyson. Jag pratade mest med Mirandra och Jesse.
Den natten vaknade jag av att mitt öra värkte och jag bara grät. Trev vaknade också. Han visste inte vad han skulle ta sig till och efter ett tag tog han mig till akuten men de kunde inte hjälpa mig såvida vi inte betalade löjligt mycket pengar för en diagnos som jag själv redan gjort. Örinflammation. Så de rekommenderade smärtstillande och vi körde tillbaka. Jag ville sitta i soffan för om jag låg ner fick jag bara panik. När jag halvsov bar Trev in mig till sängen igen och jag fick äntligen lite sömn.

Den 9 april:
Vi vaknade sent eftersom jag inte kunnat sova natten innan och städade iordning i lägenheten och tvättade. Efter allt det var klart var det dags för middag med Trevs familj på en restaurang. Maten där var utsökt. Jag har ätit mer under dessa två veckor än vad jag gör på en månad haha...
Sedan gick vi och köpte glass som man kan välja själv vad den ska innehålla, typ chokladglass med M&Ms och kakdeg, Trev träffade en kompis där som hette... Tyler? Sedan stack vi till ett annat ställe och köpte en Blizzard, en chokladglass. Vi hyrde en film och låg i soffan och åt glass. Då började jag gråta. Sista kvällen tillsammans och tiden hade gått för fort. Igen. Trev höll om mig. Sedan började han prata om vår framtida lägenhet för att få mig att må bättre och han frågade hur jag ville inreda den. 
Jag hade samma problem natten därefter fast nu var det halsen, jag hostade hela tiden för halsen var så torr. Vi åt frukost 4 på morgonen för ingen av oss kunde sova. Tack baby för att du var uppe med mig och tröstade mig.

Den 10 april:
Klockan 7 på morgonen vaknade jag och det skar i mig för jag visste att inom några timmar skulle jag inte vara med min Trevor längre. Jag packade färdigt, fick gråtattacker och kramade och kysste honom så mycket jag kunde. Det gjorde svinont i mig. Kroppen gjorde ont för jag var sjuk, huvudet gjorde ont för jag visste att jag skulle hem och hjärtat gjorde ont för vi skulle skiljas åt igen. Vi körde till flygplatsen, jag fortsatte gråta. Jag grät i bilen, ja jag grät överallt. Vi fick tag på mina boardingpass och satt tillsammans i en timme och pratade. Fan var plågsamt det var! Jag grät och struntade i alla runt omkring oss. Värst var när jag skulle gå, jag stog vid min gate och höll om honom och kramade och kysste honom och tårarna kunde inte hejdas. Vi sa att vi älskade varandra innan han sa "One last hug." Jag kysste honom och sa "See you soon" innan jag motvilligt gick igenom säkerhetsgrejerna. Jag satt och väntade 1,5 timmar på planet men ville bara springa tillbaks till honom. Jag skrek inuti och tårarna föll fortfarande. När jag satt på planet hade jag mest panik för jag skulle bort från honom på riktigt. Usch, får en klump i halsen bara av att skriva detta.

När jag kom hem hade jag fått mail från Trev, han berättade hur han velat ropa på mig att komma tillbaka. Att han stått kvar på samma plats där jag lämnat honom en stund och tittat på medan jag försvann ur sikte.
Jag mår bättre nu och är lycklig för vi är starka, vi klarade tre månader utan varandra och vi ska klara fler. Det vi har är äkta och vi kommer båda att vänta tills vi kommer vara tillsammans för evigt, då varken tid, skola, människor eller land kan hålla oss ifrån varandra. Vi kommer vara tillsammans igen. Många säger att vi är en saga, en riktigt bra saga behöver motgångar för att slutet ska bli lyckligt. Jag har hittat min handling och min prins. Min nya familj. Min kärlek. Mitt allt. När du känner så som jag gör vet du att så länge du har det syftet spelar det ingen roll vad som händer, det kommer ändå sluta lyckligt.

Bli och förbli lycklig, även genom motgångar.


Kommentarer
Postat av: ulrika

jag hann bara läsa de första dagarna, men så kul att du har träffat både Jesse och Miranda :D erkänn dom är supertrevliga båda två?



Shit vad du får mig att sakna kanada o alla där nu ;) hoppas du hade det jättebra för det verkar som det :D funderar på att flytta dit och gifta dig kanske? ;)

2010-04-14 @ 15:08:31
Postat av: Malin

Miranda och Jesse var jättetrevliga :)

Allt var super! Vi planerar faktiskt att få dit mig i höst så jag kan bo där medan Trev studerar :)

2010-04-14 @ 16:43:12
Postat av: emma :)

Malin.Det känns som du är riktig kär. Jag känner mig trygg med Trev och att han kommer att ta hand om dig. Tårarna rann även på mig när jag läste. Älskar dig min dotter

2010-04-14 @ 19:26:39
Postat av: mamma

Malin.Det känns som du är riktig kär. Jag känner mig trygg med Trev och att han kommer att ta hand om dig. Tårarna rann även på mig när jag läste. Älskar dig min dotter

2010-04-14 @ 19:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0