lycklig.

Hey,

Jag låg precis i sängen och lyssnade på "Better man" som vi spelade i bilen när jag var i Kanada. Jag blev plötsligt helt uppfylld av de minnen jag faktiskt har och kunde inte riktigt förstå att allt hänt på riktigt. Att jag suttit i bubbelpoolen på hotellet med Trev, att vi gick tillsammans genom staden i Banff och knuffades med varandra tills han lyfte upp mig och bar mig en bit för att jag inte skulle kunna knuffa honom mer. Att vi åkte igenom bergspassen med snö på topparna. Att jag nästan kvävde honom när jag matade honom med blåbärsmuffinsen från Tim Hortons. Att han skadade sig själv bara genom vanliga sysslor som att bädda sängen. Att vi flydde tillbaks till Vancouver för att vi var tvungna att sova i varsitt sovrum. Att jag bråkade med den värdelösa plattången tills jag gav upp och bara satte upp håret i en klämma, men ändå sa Trev "You´re drop dead gorgeous" innan vi gick in på biografen. Åh vad allt var och är underbart! 
Jag började leva när jag träffade honom, mitt liv är ett äventyr och många i min närhet pratar om min kärlekshistoria som en saga. Hade jag inte kommenterat en enda bild på Facebook, hade jag aldrig lärt känna honom. Ja, ibland kan jag överträffa mig själv bara genom att lägga till nya vänner. Hade jag fortfarande varit kvar i tiden utan honom, hade varje dag varit en rutin, jag hade aldrig åkt utomlands själv och jag hade aldrig vågat flytta utomlands men nu utmanar jag mig själv tillsammans med honom. Han gör allt spännande.
Killen som inte visste vad kärlek innebar innan jag lärde honom. Tjejen som trodde hon aldrig skulle få äkta romantik. Vi är ett pussel. Vi kommer gå till historien. Jag är lyckligare än jag någonsin varit, trots att jag inte sett honom på tre veckor och det fortfarande är lång tid kvar. Men jag vet att han väntar. Rachel på hans jobb frågade honom om jag funderade på att flytta till Kanada, han svarade att vi försöker klura ut hur vi ska få dit mig. Då sa hon att han nog valt det mest komplicerade förhållandet han kunde hitta. Hans svar räcker för att jag ska vänta i all oändlighet på att kyssa honom igen: "She´s worth it."  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0