Blogg Presentation

Hey

Nu har jag skaffat en ny blogg, jag tänkte att det var dags nu efter att ha haft två bloggar förut men inte hade någon tid att underhålla dem. Men varför har man egentligen en blogg? Är det för att få uppmärksamhet eller för att man vill dela med sig av sitt liv? Jag gör det för att dels skriva av mig, och för att inspirera andra. Jag må inte ha ett liv som en filmstjärna men det är inte berömmelse som formar ett liv så att det blir spännande.
Vad sägs om en presentation av mig själv?
Jag heter Malin och jag studerar sista året Mode Design på Drottning Blankas gymnasium. Så när jag studerat nya trender, lovar jag att dela med mig. På fritiden skriver jag i hopp om att en dag bli författare, jag målar och tecknar även vare sig det är med blyerts eller oljefärg och jag gillar att läsa.
Jag har rätt nyligen lämnat ett långvarigt förhållande med en helt underbar kille som jag fortfarande umgås med för han är min bästa vän. Jag känner mig rätt galen efter att ha lämnat honom, vi hade det perfekt men jag antar att jag svalnade och ville ha det annorlunda. Du vet säkert hur det är att förstå precis hur livet kommer att se ut med den personen man är tillsammans med i framtiden. Jag vill inte ha ett förutsägbart liv, även om det är ett bra liv.
Jag träffade en kille på Facebook för några månader sedan och han fick mig att inse hur jag ville leva, inte hur jag borde. Vi träffades genom en vän och har kommit varandra nära genom msn, webbsamtal you name it. Han hänförde mig med sitt händelserika liv och mest av allt charmades jag av våra olikheter. Han bor i Kanada och arbetar som bilmekaniker. Han är omtänksam, lekfull, spännande och snygg! Faktum är att han kommer till Sverige för att bo hos mig över jullovet. Tänk bara, att om 12 dagar kommer jag att för första gången träffa honom. Trevor. Det är extremt spännande och jag utmanar mig själv genom att utsätta mig för nervositet. Jag är väldigt blyg och tillhörde inte "det vackra folket" i högstadiet medan han är en typisk "drömkille" som man inte trodde fanns. Det känns som att jag utmanar ödet, kanske vill jag bara ha äventyr som jag alltid drömmer om men aldrig vågar möta. Det här mötet kommer att förändra mig för alltid.
Nu borde jag ägna min tid åt annat, imorgon är en viktigt dag. Om den slutar positivt lovar jag att berätta om det, annars får du bara vänta om du ens blivit fäst vid mitt liv.


Kommentarer
Postat av: ullis

Tänk om mamma aldrig hade lâtit familjen Van Alstyne bo hos oss i nâgra dagar. tänk om vi aldrig besökte de i Kanada. tänk om Jordan aldrig var utbytesstudent hos min familj. tänk om jag inte âkte dit och hälsade pâ de förra sommaren. tänk om jag aldrig blivit presenterad inför Trevor, tänk om jag bara inte hade tagit fram kameran och tagit ett kort pâ honom, eller ens lagt upp just det fotot pâ fb. vad säger att du ens skulle ha sett mina foton frân Kanada...



tänk va bra allt detdär löste sig ändâ.

2010-11-01 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0